Hyundai i20 N revealed – 200bhp supermini ready for some Ford Fiesta ST baiting

Spaceman Spiff

Well-known member
Hyundai-i20-N-%288%29.jpg


This is the Hyundai i20 N: a new supermini hot hatch from the Korean firm’s N division that will join the recently updated i30 N in the marque’s performance line-up and rival Ford’s Fiesta ST in the junior hot hatch class. While there hasn’t been an i20 that’s ever blinked on our radar before, much like the i30 N did back in 2017 the new i20 N promises to once again shake up the status quo with a little help from its German development team.

Powering the i20 N will be Hyundai’s 1.6-litre four-cylinder ‘Gamma’ engine, which although new to the European market in a Hyundai is the same underlying engine found in the Kia Ceed GT and Proceed GT. While the powertrain in those two models is pretty uninspiring, in the i20 N it has gone through a similar development process as the i30 N’s engine architecture – which itself had rather pedestrian roots – gaining a new turbo, bespoke variable valve timing and a new injection system.

Peak power for the i20 N is rated at 200bhp, with a relatively light torque peak of 203lb ft, but the latter is available right the way from 1750 to 4000rpm. Power peaks between 5000 and 6000rpm, suggesting the engine will be happy in the upper levels of the rev band. The Ford Fiesta ST by comparison is very slightly down on power (by 3bhp), but then ahead by 11lb ft despite it having one cylinder fewer. The two cars are very similarly matched in terms of weight, with both coming in at around 1190kg as five-door models with a limited-slip differential (standard on the Hyundai, optional on the Ford), but the i20 N is marginally slower to 62mph at 6.7sec, 0.2sec behind the ST.

The Hyundai’s sole transmission option is a six-speed manual, with power sent to the front wheels via a Torsen mechanical-style limited-slip differential. The only wheel and tyre package available is a set of 18-inch alloys running bespoke 215-section Pirelli P Zero tyres.

Hyundai-i20-N-%282%29.jpg


he underlying chassis has seen some pretty hefty improvements in rigidity, with no less than 12 structural points being reinforced or redesigned. The front suspension strut towers in particular have been strengthened, and support bespoke springs, dampers, anti-roll bars and wheel carriers. The rear suspension is of a torsion-beam design, as is the case with all other superminis this side of a Mini.

Like the i30 N, the i20 N offers multiple modes for the driver, running through Eco, Normal, Sport, N and N Individual, each of which affects the engine mapping, ESC, exhaust and steering. As the i20 N makes do with passive dampers and a mechanical limited-slip differential, these are not able to be customised as they are in the i30.

The styling of the i20 inside and out has gained a more aggressive look for the N variant, with the standard i20’s odd melange of slashes and creases joined by new bumpers, a new splitter and a more assertive use of red pinstriping around the groundwork. Hyundai N’s trademark powder blue paint is present and correct, of course, and while the third brake light is a slim LED affair, the rear fog light has made use of the triangle motif seen on the i30 N.

The i20 N will reach European roads in the spring of 2021, with the final unknown its price point. With the i30 N famed for keeping hold of Hyundai’s core value of, well, value, where the i20 N will fit in against the equivalent £25,300 five-door Fiesta ST fitted with the Performance Pack remains to be seen.

https://www.evo.co.uk/hyundai/i20/22627/hyundai-i20-n-revealed-200bhp-supermini-ready-for-some-ford-fiesta-st-baiting
 
Fiesta ST? What is that? A trim package on the Ford Ecosport?! I look forward to the Venue N.
-North America.
 
you know it's a great car if it isn't available here.
Tout ces chars la, tout le monde chialle qui en a pas ici et quand y en a personne les achete...

Envoyé de mon SM-G950W en utilisant Tapatalk
 
Tout ces chars la, tout le monde chialle qui en a pas ici et quand y en a personne les achete...

Envoyé de mon SM-G950W en utilisant Tapatalk
Our roads suck. We don't deserve anything fun

Sent from my EML-L09 using Tapatalk
 
Tout ces chars la, tout le monde chialle qui en a pas ici et quand y en a personne les achete...

Envoyé de mon SM-G950W en utilisant Tapatalk

C'est certain qu'on va chialer , aille un hyundai accent vitaminé a 40k et +


is this real life ?
 
Tout ces chars la, tout le monde chialle qui en a pas ici et quand y en a personne les achete...

Envoyé de mon SM-G950W en utilisant Tapatalk

Exact!!! Un St c'est 190 chevaux, manuel, moins de 3000 livres, fiable, easy maintenance, le hot hatch parfait. Pis pourtant c'est pas courant...
 
Tout ces chars la, tout le monde chialle qui en a pas ici et quand y en a personne les achete...

Envoyé de mon SM-G950W en utilisant Tapatalk

je ne comprend pas ces thread-là.

- Nice car that won't come here
- Too bad we won't get it here
- Quit yer whining.
- /thread

:laugh:
 
C'est certain qu'on va chialer , aille un hyundai accent vitaminé a 40k et +


is this real life ?

woups je pense que t'a manqué le bateau!

Ce que je veux dire c'est que tu as tous les fanboys pleurnichent que tels ou tel modèle sont pas disponible ici... combien de fois tu va lire (please bring this to N\A)? les réseaux sociaux en sont rempli et mettent beaucoup de pressions sur les constructeurs..

LÀ... le constructeur écoute leur fan et importe le modèle tant convoité par les fanboys tant excité par le dit véhicule et ......(son de criquet).
 
woups je pense que t'a manqué le bateau!

Ce que je veux dire c'est que tu as tous les fanboys pleurnichent que tels ou tel modèle sont pas disponible ici... combien de fois tu va lire (please bring this to N\A)? les réseaux sociaux en sont rempli et mettent beaucoup de pressions sur les constructeurs..

LÀ... le constructeur écoute leur fan et importe le modèle tant convoité par les fanboys tant excité par le dit véhicule et ......(son de criquet).

Typical fanboy quebecois... il veut le char ici mais n a pas le cash pour acheter neuf car le pcu est arrêté. Donc il va attendre pour acheter used et chialer que hyundai c est de la marde pis vrise souvent avec des HP sur papier mais pas de performance
 
woups je pense que t'a manqué le bateau!

Ce que je veux dire c'est que tu as tous les fanboys pleurnichent que tels ou tel modèle sont pas disponible ici... combien de fois tu va lire (please bring this to N\A)? les réseaux sociaux en sont rempli et mettent beaucoup de pressions sur les constructeurs..

LÀ... le constructeur écoute leur fan et importe le modèle tant convoité par les fanboys tant excité par le dit véhicule et ......(son de criquet).


le constructeur a tué le modèle accent et il amène ça , c'est a n'y rien comprendre , je me met à la place d'un jeune de 20 ans, 40k+tx pour une i20N ou 31k+taxe pour une nissan 370z neuve ?
ou encore pourquoi pas 43k+taxes pour une golf R ?
 
le constructeur a tué le modèle accent et il amène ça , c'est a n'y rien comprendre , je me met à la place d'un jeune de 20 ans, 40k+tx pour une i20N ou 31k+taxe pour une nissan 370z neuve ?
ou encore pourquoi pas 43k+taxes pour une golf R ?
Non il n'amène pas ça ici, c'est pour l'Europe et sûrement l'Asie aussi, et ça serait autour de 30k, pas 40.

Mais en Europe tant qu'à payer 25k pounds pour cette cochonnerie là, j'allongerais 5k de plus pour la Yaris GR.

Sinon la Elantra 2021 arrive bientôt, je tripe pas sur le look mais elle a l'air grown up
270b31b5780cd6eb499bbb4a67c3bb56.jpg

91a456bba806ff9c34fc4a48665e04e6.jpg
 
woups je pense que t'a manqué le bateau!

Ce que je veux dire c'est que tu as tous les fanboys pleurnichent que tels ou tel modèle sont pas disponible ici... combien de fois tu va lire (please bring this to N\A)? les réseaux sociaux en sont rempli et mettent beaucoup de pressions sur les constructeurs..

LÀ... le constructeur écoute leur fan et importe le modèle tant convoité par les fanboys tant excité par le dit véhicule et ......(son de criquet).

Comme sur montrealracing que ca chiale qui a pas assez de nice Wagon mais un membre sur deux à une VUS dans son entrée.
 
Non il n'amène pas ça ici, c'est pour l'Europe et sûrement l'Asie aussi, et ça autour de 30k, pas 40.

Mais en Europe tant qu'à payer 25k pounds pour cette cochonnerie là, j'allongerais 5k de plus pour la Yaris GR.

mais dans l'article ci-haut , c'est écris 25k pounds et c'est over 40k cad avec le taux de change
 
mais dans l'article ci-haut , c'est écris 25k pounds et c'est over 40k cad avec le taux de change
Une golf R est 37k pounds là bas (et près de 40 pour la mk8 je crois), donc donc environ 20k cad plus cher que la Hyundai = la Hyundai devrait être 23k ici.

Facile de jouer avec les chiffres.

Et c'est pas + taxes les prix UK, c'est 20% de taxes incluses. Donc 25/1.2*1,72 = 35,8k +tx.
 
Back
Top