Non rattle cars

rebel

Active member
Post your experience with cars that have no rattles.
Most of my cars had some that i could easily fix but damn i think cars back in the 90’s or early 2000’s were more rattle free than modern cars

Is there a brand that has a solid interior without any rattles?
 
I would not say a brand...as you have to go model by model.
Ex : Porsche Cayenne would not have rattles, yet a Cayman or 911 would. Stiff chassis, creates rattles, always. Stiffer the chassis the more rattles you will get ,especially on our roads.
 
Post your experience with cars that have no rattles.
Most of my cars had some that i could easily fix but damn i think cars back in the 90’s or early 2000’s were more rattle free than modern cars

Is there a brand that has a solid interior without any rattles?

Could not disagree more as I have exactly the opposite opinion from personal experiences, I find newer cars much better than back in the day (~2010+, might just be a coincidence with the cars I owned.)
 
Last edited:
most german cars are rattle free. higher end audis are amazing, had an a8 and couldn't Believe how silent and confy that car was, even at high mileage.
 
Can't think of any rattles on the Elantra 2017. My MR2 had some rattles and my civic had wind noise around the windows, but other than that most cars I've driven on a regular basis had no rattles.

most german cars are rattle free. higher end audis are amazing, had an a8 and couldn't Believe how silent and confy that car was, even at high mileage.

Camry des années 90 aussi, rien qui bouge, feel solide, silencieux. Même les intérieurs des Corolla 98-02 sont souvent très clean même si l'extérieur est pourri.
 
My 91 ls400 that has no rattles. My only problem ive been living with is worn out strut rod bushings so i get vibrations at certain speeds. Gonna change them one day.
 
Aucun Rattle ;)
Camaro 2000 - 200 000KM (oui oui, vous avez bien lu)
G37 2011 - 110 000KM
Maxima 2010 - 150 000KM

Les nissan/infiniti sont solides comme interieur... c est le reste qui lache lol balljoints, tierod, muffler, resonateur
 
Les nissan/infiniti sont solides comme interieur... c est le reste qui lache lol balljoints, tierod, muffler, resonateur

A date sur mon G :
-Flexplate
-Torque converter désoudé
-Crank sensor
-Link kit ARR

Sur 4 1/2 ans a se faire cochonner.

Le dessous a pas un cris de spot de rouille :) Ni dans l'engine bay. Donc l'exaust va être solide un cris de boutte encore.
 
Pas capable des rattles, alors je les trouves et règle. Rien eu de majeur a date.

Mon STi 2005 était le pire, mais après environ une douzaine de carte de hockey dans le dash tout était tigh sans rattle!
 
Les voitures vont inévitablement toutes avoir des rattle un jour. C'est simple à régler la plupart du temps. Des plastiques un peu trop tight, les variations de température, etc.
 
Ca va souvent avec l'année modele aussi...

Mon Sierra 2017 était juste fucking impeccable, je l'ai eu 80 000km et rien, rien RIEN sauf changer l'huile. Pas une sonette, pas un balljoint... Mais c'était aussi la 5 ieme année de modele donc toute cette shit la était corrigé.

Mon 2019, premiere année du modele a eu quelques flagosse et mon 2020 a un peu de rattle en dedans.


Caravan 2015 a ma blonde, l'enfer, on l'a vendu en bonne partie pcq quand tu te promenais avec sa rattlait de partout c'était juste l'enfer. En plus avec les bancs en simili cuir et les trims pareils c'était pire.



Mon Sierra 2017 a pas mal été mon véhicule parfait a vie.
 
Back
Top