Les Québécois seraient-ils prets pour ces lois ?

She can handcuff me whenever she wants.

Note that after watching the video most of those by-laws apply in many of our suburbs. Beaconsfield doesn't allow leaf-blowers - ever. Technically in Ile Perrot, Pincourt, Notre Dame de l'Ile Perrot and Terrasses Vaudreuil you're not supposed to use any noisy power tools on Sundays before 9AM and after 5PM. That includes lawnmowers, chainsaws or any other power saws, leaf-blowers, hedge trimmers, etc.

Backyard fires (one of my pet peeves because my neighbour is a borderline pyro-retard) are actually forbidden throughout the municipality. I lodged a complaint with the town fire services in May (because when I contacted the town security they referred me to the fire services) and they said "they'd look into it."

He was still burning leaves on Monday through 35KPH winds.

Laws never stopped anyone in my neighbourhood.

Having laws and applying them are two very distinct things.
 
Last edited:
There is laws and regulations because of some people went full retard. We always pay for the mistake and bad behavior of others.

Envoyé de mon SM-A520W en utilisant Tapatalk
 
She can handcuff me whenever she wants.

Note that after watching the video most of those by-laws apply in many of our suburbs. Beaconsfield doesn't allow leaf-blowers - ever. Technically in Ile Perrot, Pincourt, Notre Dame de l'Ile Perrot and Terrasses Vaudreuil you're not supposed to use any noisy power tools on Sundays before 9AM and after 5PM. That includes lawnmowers, chainsaws or any other power saws, leaf-blowers, hedge trimmers, etc.

Backyard fires (one of my pet peeves because my neighbour is a borderline pyro-retard) are actually forbidden throughout the municipality. I lodged a complaint with the town fire services in May (because when I contacted the town security they referred me to the fire services) and they said "they'd look into it."

He was still burning leaves on Monday through 35KPH winds.

Laws never stopped anyone in my neighbourhood.

Having laws and applying them are two very distinct things.

Damn she's hot indeed
 
Meme pas le droit de faire le salut Hitlérien devant le parlement Allemand !

moé va pas là en vacance ! :p
 
La loi pour les DIY des dimanches, oui.

Envoyé de mon SM-A520W en utilisant Tapatalk
 
Les allemands sont disciplinés

Les Québécois non

Pour ça que tu a l'autobahn... et qu'ici c'est 100...
 
Les allemands sont disciplinés

Les Québécois non

Pour ça que tu a l'autobahn... et qu'ici c'est 100...

PIerre martel dirait qu'on devrait mettre la limite des autoroutes a 110 ET les char pas plus vite que 100 du manufacturier. Quin, les mongols on va vous protéger d'vous même ...
 
PIerre martel dirait qu'on devrait mettre la limite des autoroutes a 110 ET les char pas plus vite que 100 du manufacturier. Quin, les mongols on va vous protéger d'vous même ...

Continuez d’élire des progressistes et c'est exactement ce qui va arriver. Tout le monde braille comme quoi dans l'ancien bon temps on avait plus de libertés.

Me semble qu'on a voté pour se les faire enlever moi. Les Libéraux entre autres qui malgré leur épitaphe sont en train de nous empêcher de tout faire. "Taleur on va peser votre marde" -LG en 2010 je crois...
 
Trop de lois mal faites font mal a l'adhesion[compliance], i dont obey a lot of them without nuisance to others.
I disagree with cashgrab laws , i try to escape them at any cost , like countermeasures gadget costing a bundle.
 
Continuez d’élire des progressistes et c'est exactement ce qui va arriver. Tout le monde braille comme quoi dans l'ancien bon temps on avait plus de libertés.

Me semble qu'on a voté pour se les faire enlever moi. Les Libéraux entre autres qui malgré leur épitaphe sont en train de nous empêcher de tout faire. "Taleur on va peser votre marde" -LG en 2010 je crois...
Les femmes, LGBT, personnes marginalisées, de couleur etc. on essentiellement gagné des libertés fondamentales grâce aux progressistes. Je suis pas à échanger ma liberté dr porter la ceinture de sécurité ou pas contre ça.
 
Les femmes, LGBT, personnes marginalisées, de couleur etc. on essentiellement gagné des libertés fondamentales grâce aux progressistes. Je suis pas à échanger ma liberté dr porter la ceinture de sécurité ou pas contre ça.

Je dirais même qu'ils ont maintenant plus de droits et de libertés qu'un homme blanc de la classe moyenne. Et dans certains cas on est même tombés dans l'absurde.

Alors j'échangerais bien ma liberté de porter ma ceinture pour revenir quelques pas en arrière... Même si je la porterais anyway. :D
 
La loi doit proteger la majorite de la tyrannie de la minorite , mais on voit l'inverse.
 
Back
Top