Market Adjustment ADM

We all know the insanity of buying any rare performance car in the States - the dealers tack on 10-50k extra and destroy the market. Until today, I assumed it was illegal in Canada, but it seems like it isn't. Apparently happens in Ontario with Hellcat's, TRX's, and more all the time.

Does anyone know the legality status in Quebec?
 
I don't think it's so much that it isn't legal, but that it goes against the terms of their contract with the manufacturers?

The S in MSRP stands for "suggested" after all. Computer parts are being sold brand new for leaps and bounds above the manufacturer's "suggested" pricing.

I've seen overpriced "almost new" premium vehicles sold by a non-banner dealer as an apparent workaround to this.

They're asking 145 for a "used" 350km TRX which as far as I know is more expensive than it would be new if you were to tick all the options boxes. That dealership always has all the fancy mopars
 
Oui en Ontario un dealer peut demander plus que le prix du manufacturier. Au Québec, non.

Envoyé de mon SM-G988W en utilisant Tapatalk
 
The dealer simply buys the car outright and becomes the first owner. He can then sell for whatever he can get for it.

Said it before, makes no sense for the manufacturers not to take orders or pump them out to meet demand. Over $15 trillion has been printed since Covid; money is out there for toys or instagram wannabees, stupid not to take advantage of the demand. Cadillac sold their 'limited' Blackwings in less than an hour probably leaving thousands more buyers hanging. Most of these will be going on auction sites for a premium of 50-100% over MSRP soon as they arrive. Mental
 
Mon Dealer GM local me demande 30k$ cash la journée de la livraison de ma C8Z pour me faire by passer tout le monde..

#savethemanuals
 
Exact je l'aie envoyé promener..

Anyway les 2 premières années y a presque rien qui rentre au Canada..

Après ça la ZR1 va arriver la folie va virer sur la ZR1 et la Z06 va devenir accessible avec les petits bobos réglés en prime.

#savethemanuals
 
The dealer simply buys the car outright and becomes the first owner. He can then sell for whatever he can get for it.

Said it before, makes no sense for the manufacturers not to take orders or pump them out to meet demand. Over $15 trillion has been printed since Covid; money is out there for toys or instagram wannabees, stupid not to take advantage of the demand. Cadillac sold their 'limited' Blackwings in less than an hour probably leaving thousands more buyers hanging. Most of these will be going on auction sites for a premium of 50-100% over MSRP soon as they arrive. Mental

Yeah here they bypass the law by letting the manager drive it a bit and then sell it in the ''used'' section for shitloads more than MSRP.
Wanted to boycott the dealers who do it but they are all doing it now lol. Shitloads of ''used'' C8 corvettes for sale right now everywhere.
 
Exact je l'aie envoyé promener..

Anyway les 2 premières années y a presque rien qui rentre au Canada..

Après ça la ZR1 va arriver la folie va virer sur la ZR1 et la Z06 va devenir accessible avec les petits bobos réglés en prime.

#savethemanuals

C'est certain que plusieurs veulent avoir la nouveauté qui vient de sortir ,
mais tsé toi qui trip Corvette, une C6 Zr1 usagé pourrait etre un char assé intéressant !!!!!!!
 
C'est certain que plusieurs veulent avoir la nouveauté qui vient de sortir ,
mais tsé toi qui trip Corvette, une C6 Zr1 usagé pourrait etre un char assé intéressant !!!!!!!
J'en aie déjà eu une

#savethemanuals
 
Faut vraiment être pressé... Je roulerais en GT4 1-2ans de plus

Exact je l'aie envoyé promener..

Anyway les 2 premières années y a presque rien qui rentre au Canada..

Après ça la ZR1 va arriver la folie va virer sur la ZR1 et la Z06 va devenir accessible avec les petits bobos réglés en prime.

#savethemanuals

Le monde fume du crack ben raide. Comme d'autres ont dit, faut pas être surpris, on a juste imprimé de l'argent depuis 2 ans pis le monde ont pas d'autres dépenses.

Avec le boom de production et la demande actuelle, dans 2-3 ans il va avoir des deals dans l'usagé, tout de même c'est comme ça que je vois ça.

Roule en GT4 encore un peu :)
 
J'ai pu que des dealers demandaient $30k USD pour que les gens reçoivent leur Ford Maverick!!!

Sent from my Pixel 6 Pro using Tapatalk
 
Il avait pas un dealer Mercedes (Silverstar je crois) qui faisait ça avec les G-Body et en exportait vers la chine aussi? Il me semble avoir vue pas mal de drama passer sur ca.
 
Il avait pas un dealer Mercedes (Silverstar je crois) qui faisait ça avec les G-Body et en exportait vers la chine aussi? Il me semble avoir vue pas mal de drama passer sur ca.

Dans ce cas la c'était pas un crack down sur les straw purchases? Ie quelqu'un qui achetait la benz pour qu'une autre personne l'exporte?
Me semble que c'est le genre de truc pis pouvait mettre un dealer dans le trouble.
 
Il avait pas un dealer Mercedes (Silverstar je crois) qui faisait ça avec les G-Body et en exportait vers la chine aussi? Il me semble avoir vue pas mal de drama passer sur ca.
Pour ce que la Chine nous on refiller avec le covid, ils peuvent bien mérité de se faire crosser en achetant des G-Body en surenchère.

Envoyé de mon LG-H873 en utilisant Tapatalk
 
Back
Top