ASE Lapping Club - Time Attack 2013 - Quels sont vos plans???

For the M3 I'm going to work on the front aero. Splitter, canards, and side splitters. My front bumper cover sucks ass (must be a jobber) so I'm going to secure it with hood pins. Not sure about a rear diffuser.

Considering a true race exhaust and might do something with the intake if I don't add a supercharger.

Then on to weight reduction, but conversely also the possibility of a full cage. The GT3 I was sitting in at the Gran Prix still has me dreaming about carbon fibre doors. So if I do go full cage, the doors come off! I'll have to devise the first CF doors with electric Lexan windows and mirrors! ;)

With the car still NA, target next year is transponder-confirmed mid-57s on NT01 and mid-58s on R-S3s.
 
FWD Street

J'ai l'intention d'essayer le time attack mais je ne pense pas être prêt pour la saison 2013. Peut-être faire un événement ou deux sa dépendra où je vais être rendu avec le char (stock RSX avec quelques pièces à installés et d'autres à achetés). Sans compter je vais avoir besoin de prendre un cours de pilotage. :beer:
 
J'avais un peu de temps libre en fin de semaine et j'ai commencé ma longue liste de modifications sur ma voiture pour la préparation de la saison de Time Attack 2013!

IMG_0317.jpg

IMG_0318.jpg

IMG_0316.jpg
 
Guys, I see lots of plans here that are not very "street class" legit... Carbon fiber doors, full cage, lexan... ;) Sounds like a race car to me. :p

Our plan; fix the misfire.

We sourcea Brook's Motorsport 68" wing, less drag than APR GTC-300 and will be rear mounted, that should be nuts!! Also some weight reduction plans. Can't reveal all at the moment. Most probably gunning for low 58's on street tires if all goes well. Have not decided on running mod tires.

Competition should be fierce...
 
With the EVO repaired, we will be gunning to reset track record in Street class with sub 58 times.
 
Yup. I say sub-58 street is the place to be next year. I'm already 58.5 street with no changes other than colder air, so we'll see...
 
Maybe I should get myself some RS-3 and come play with all of you! hmmm we'll see!

Those Avon tires were so awesome! If only I was able to find that damn misfire before the engine blew up!
 
Diète, grip mécanique et aero sont au programme!

Objectif: 58?? En street, 57 en mod, 56 en race!! Même si le dernier semble optimiste, je croid qu en Hoosier, dans des conditions optimales sur un tour optimal, c est possible!

Qui prend des gageures? : P
 
Excellent choice of wing, Oktay. You will be very pleased with the build quality, it's the best I've seen for the price. Which profile did you get? I hope you're planning an aggressive front aero setup to keep things balanced...

You guys are starting to worry me with all this talk of low 58's in RWD street. Guess I better get back in my garage! :run:
 
Diète, grip mécanique et aero sont au programme!

Objectif: 58?? En street, 57 en mod, 56 en race!! Même si le dernier semble optimiste, je croid qu en Hoosier, dans des conditions optimales sur un tour optimal, c est possible!

Qui prend des gageures? : P

Tu pense vraiment que l'aero vaut ~1 seconde???

EDIT: Nevermind, I am REALLY tired. Not just aero we are talking about... Looks like I'll have some work to do with The Shitbox!
 
Last edited:
À ASE, tu es mieux d'avoir une voiture la plus légère possible pour faire des bons temps. Ça va paraitre plus que de l'aérodynamisme au tour selon moi.
 
De mon côté, je vais changer toutes hoses possibles (boost, coolant, vacumm) pour éviter les petits ennuies de cette année. Je rajoute également un catch can, ôter un peu de poids et possiblement ajouter un kit de methanol (je refroidis la mécanique, conserve power par temps chaud et avance le timing).
 
^^ Si l'essence que t'utilises est assez pour le timing que le moteur veut, ton kit water meth ne servira a rien a part d'etre un autre affaire qui pourrais buguer!
 
^^ Si l'essence que t'utilises est assez pour le timing que le moteur veut, ton kit water meth ne servira a rien a part d'etre un autre affaire qui pourrais buguer!

Je lui ai dis la même chose en pm et en personne mais il semble vouloir son kit de methanol...

Garde ça simple Ben = moins de trouble + moins de dépense + moins de poids à trainer:bigup:
 
Juste pour donner un idee: Je ne tune meme pas avec le methanol meme si le gars a un kit installer sur le dyno. Rendu la si je vois que le timing est ou c'est supposer d'y etre (99.99999% de temps), je le laisse dememe et je dis au client de vendre son kit d'injection.
 
Je lui ai dis la même chose en pm et en personne mais il semble vouloir son kit de methanol...

Garde ça simple Ben = moins de trouble + moins de dépense + moins de poids à trainer:bigup:

J'ai écrit "possiblement" pour le méthanol. Mais je pense que je vais laisser faire. Merci les boys (et merci Marc). Je vais me contenter des hoses neuves et de mon catch can et investir dans encore plus de seat times l'an prochain.
L'année passée sur ce forum, on m'avait conseillé des sphericals (thanks Dave) et j'ai bien fait d'en mettre. Ce forum est fait aussi pour ca recevoir de bons conseils. Thank.
 
Jamie, we've got stuffgoing up front too. It should be quite balanced.

Im looking to bring down the weight another 200lbs this winter. Most of the time gains will be from the woeght duction, new diff snd tuning. No gains from Aero, I'm not. Stupid! ;)
 
Back
Top