Road bike thread

Je magasine pour une nouvelle machine.

Combien paieriez-vous pour un Felt AR FRD démo, monté SRAM RED eTap AXS et ZIPP 454 NSW wheels?

Neuf, il se vend autour de 19K mais certaines shops le laissaient aller pour 14K neuf en fin de saison.
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Perso je payerais jamais 14K pourun Felt. À la limite je l'achete, je le stripp, je vend le le cadre et je rebuild avec un autre cadre. Juste les roues si ce sont des 454 t'en a pour 7K de roue
 
J'ai une selle Power Arc S-works 155mm à vendre, y'a tu quelqu'un d'intéressé ? Je la laisse à 250$

pour un lightweight build ça peut etre bon ! 145g !

Ça vaut 450$ + taxes neuf

Pas cher pas cher
 
Je magasine pour une nouvelle machine.

Combien paieriez-vous pour un Felt AR FRD démo, monté SRAM RED eTap AXS et ZIPP 454 NSW wheels?

Neuf, il se vend autour de 19K mais certaines shops le laissaient aller pour 14K neuf en fin de saison.
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Crazy bike

Depuis que KTM a achetté felt ils se concentrent plus sur la performance, ils vont arreter de vendre de bikes recreational

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Quest-ce qui justifie ce montant démesuré. C'est handmade ?
Le bike te suce en pedalant...

Serieusement, a moins de faire de la competition et d'etre un pro, y'au aucune calisse de différence rendu a ces prix la. C'est une question de combien du tu es a l'aide de te faire fourer pour une bike.

Meme les MTB, a'cest fucking mongol les setup a 10k pour des gars qui vont faire de la descente molo parce qui sont pas capable de clearer des jump et drop.
 
Tbh i couldn’t get myself to buy a bike that’s over 4-5k new and hence 2-3k used parce que pour moi, peu importe comment j’ai commencé à adorer le sport ça reste un becyk

Inb4 « c’est parce que t’es un esti de pauvre »

Mais sérieux genre t’as un cadre en carbone, un handlebar en carbone un 105 de pauvre et des roues en carbone, que ça soit pour 5k ou 15k, Wout va toujours gagner son sprint avec
 
Le road bike est mort.

Ma brochette de gravel bikes

Road/Gravel

Salsa Warbird SRAM Force etap

Shwalbe G-One RS

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All Mountain Gravel/Trail bike

Salsa Cutthroat GRX Di2

Shwalbe Racinf Ralf/Ray

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The commuter

Single Speed Belt drive

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Anyone following Giro?

Tadej beasting stage two but G Thomas holy shit those power numbers at his age
People have been writing him off for years now but he’s still absolutely top of the game for his age
Je follow. Thomas est un OG qui va toujours fait mal au monde même s'il est vieux !
 
J'me suis mis à waxé mes chaines avec le ptit kit Silca (overprice en msrp mais au cost ça vaut la peine).

C'est tellement nice ! J'ai 300km de fait et ma chaine est encore spick and span. Encore plus silencieuse que mon autre bike en 1x !
 
Je viens d'acheter le MUC dry

On verra ce que ca donne.
A date j'utilisais le WD40 wet, "because more lube is better" lol
Let's see how I like it because frame stains and generally dirty chain has been annoying.

On another topic, what's your experience with
- regular tubes
- latex
- tubeless?

I'm interested in tubeless for comfort and rolling resistance, but considering zero experience of dealing with a puncture, I am a bit skeptical.
also for installation, the YouTube videos are cool and all but I somehow don't feel comfortable trying

Experiences?
 
Tubeless for road is overstated IMO.

Ok you can put less air, but with wider wheels, you don't need more confort. If you ride 28 or 30 with regular tubes, you're gonna put around 80-85 psi. With tubeless you can go down to 65-70.

No more pinch flat and when you flat, the sealant should, and I mean "should" do it's job. Unless it's a 6 inch nail that went through. If it doesn't seal, which happen, you can put a tube for the rest of the ride, but then you go can to square 0 since the goal was to eliminate the need of tubes.

Setup wise. realitively easy if you have a compressor or an airpack pump. Be sure to have an ETO standard of wheel and tire otherwise it could be harder.

- Sealant wise, I would recommend the Silca or Muc-Off for road. Stan's work but only the Race sealant. The regular can leak and will not hold more than 60-65 psi (I got leaks on a small hole when I went up to 60 psi).

For Gravel bike and MTB, I'd go Tubeless first.

Latex :
- I got latex in my tubular. Very supple so confortable but loose a lot of air, I loose around 10-15 psi a day and supposely that they can flat easily.

Tubes :
- The new trend is TPU tubes, Extremely light (16-27g) and pretty sturdy. I'm pretty sure the trend will increase more and more. I see a lot of people going back from Tubeless to TPU tubes and they are very happy.

If you need tire setup like tubular, I can help I have my bike shop gear at home.
 
I went from tubless back to clincher (latex) on 28c tires. I run the same tire pressure that i had on tubless (50-60psi) without problems for my weight.

Latex definitely feels amazing depending of what tire you have, i guess that it's not worth it if you run shitty tires like gatorskin lol

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c'est des gp5000 moi, un seul flat a date en ~ 1500kms et toujours le meme pneu lol
j'ai un profil plat qui s'est formé, and even though I already have new tires in garage... lazy

D'ailleurs le nouveau handlebar est toujours sur la tablette 🤦‍♂️

comment ca avec le latex tu perds de la pression? SUBARU_WRX toi aussi?

My main concern with tubeless is dealing with it on the move and/or mess with the sealant that ive seen so many times on YouTube/instagram,
I dont really care about weight at my performance level, but comfort is definitely a plus
 
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