Byz
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Les payeurs de taxes qui se font siphonner pour ''aider'' à sauver la planête ont raison de se questionner.
Peut-ëtre qu'ici le tableau n'est pas aussi noir , qu'on prend soin de bien dépenser ...
On oublie tout le tort qu'ont fait des gens comme Fernandez&compagnie pour le dynamisme d'une grande ville.
Je blâme les services de transports de toutes les villes du Québec de profiter du mouvement vert pour
s'en mettre plein les poches ...surtout les dirigeants payés à des salaires de fou.
Si on calculait le coût réel de chaque trajet/personne en TC ?
A mon avis il y a une exception : le métro.
Are we so much smarter than the Usa ?
'' [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]The $1.1 trillion in federal, state and local government dollars handed to public transit systems over the past four decades has failed to make traveling by bus, rail or trolley any more popular. The think tank found that the annual $50 billion cash infusion these systems currently receive has resulted in a drop, not an increase, in ridership.''.
'' [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] In Boston, for example, the unfunded obligations for pension and health care amount to $3.5 billion in a system with annual operating expenses of $1.7 billion. Washington and New York's transit systems likewise find themselves underwater, and they may not last much longer.''[/FONT]
http://www.thenewspaper.com/news/63/6327.asp
[/FONT]
Peut-ëtre qu'ici le tableau n'est pas aussi noir , qu'on prend soin de bien dépenser ...
On oublie tout le tort qu'ont fait des gens comme Fernandez&compagnie pour le dynamisme d'une grande ville.
Je blâme les services de transports de toutes les villes du Québec de profiter du mouvement vert pour
s'en mettre plein les poches ...surtout les dirigeants payés à des salaires de fou.
Si on calculait le coût réel de chaque trajet/personne en TC ?
A mon avis il y a une exception : le métro.
Are we so much smarter than the Usa ?
'' [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]The $1.1 trillion in federal, state and local government dollars handed to public transit systems over the past four decades has failed to make traveling by bus, rail or trolley any more popular. The think tank found that the annual $50 billion cash infusion these systems currently receive has resulted in a drop, not an increase, in ridership.''.
'' [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] In Boston, for example, the unfunded obligations for pension and health care amount to $3.5 billion in a system with annual operating expenses of $1.7 billion. Washington and New York's transit systems likewise find themselves underwater, and they may not last much longer.''[/FONT]
http://www.thenewspaper.com/news/63/6327.asp
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