Riding Solo

C'est selon l'école de conduite Technique, qui couche pas mal dans le même lit que la saaq. Alors je dirais que c'est accurate.

Les écoles vont devoir donné plus d'heure de pratique sur route et ca va augmenter le cout du cours alors ils sont contents.

Well that's good news. Starting theory courses this month. How is riding with someone else supposed to help you? or safe you in an emergency situation? Its really all down to you.
 
Well that's good news. Starting theory courses this month. How is riding with someone else supposed to help you? or safe you in an emergency situation? Its really all down to you.
He's there to give you hint on your riding. Normally you shouldn't have to experience "big" emergency situation since the ride should be made in low traffic road, and not on decarie around rush hour. Taking a curve too fast is your problem whatever you are babysit or not..

But a lot of "accompagnateur" don't do shit..they just keep you along them ....Just as a lot of "accompagné" can't take any criticism.

I went in a ride with a ride this year. after just 10km, I had a hint for him. He taked it, and it went way better after.
It could be as "stupid" as.: don't crisp up, try to take a curve that kind of way, take your time while shifting, look far, stay in that portion of the lane in this situation, signal erlier, don't forget your signal after making the turn, try to brake early, etc, etc, etc and talk about situation, even small one.

Bad habit coming from car driving can be REALLY bad when riding a bike for a noob!

Pretty much every time I ride with a noob that is really beginning or haven't ride for a while: I ask him if he want to do some "panic brake" on his own. rear wheel shouldn't lock! Guess what: It always do with newbies! Just because you are used to use your right foot "hard" in a car...which you almost should never use on a bike expecially when you begin.

Ohh wait...what does an accompagnateur can do again?
 
I have my full liscence now, last summer i did quite a few km's on my own when i had my learners, and i got lucky. But i would still say that whether u go around your block or across the city, its always a big risk, the best advice i can give is to look for a bike on the road and try to stick with him, or if u know someone who has a full liscence, tell him to have his phone on stand by so if u do get pulled over for any reason, u can tell the cop that u lost your partner cause he was going too fast for, so u call him and say "hey man where are you, i lost you." Its not for itll work but i always had a back rider in case i get caught
 
J'ai mon permis 6a full patch alors j'ai pas besoin de tricher, mais que pensez vous de plaquer votre moto hors-route, si vous vous faite prendre sur la route, vous aller avoir environ 500$ de ticket mais 0 point de perdu car un véhicule hors-route ne requière pas de permis, ça serait la même chose que rouler un 4 roue sur la route, il y a aucune différence entre un bike de trail et un 4 roue selon la loi je suis pas mal sur. Quelqu'un de plus connaissant en loi pourrait-il confirmer ?
 
J'ai mon permis 6a full patch alors j'ai pas besoin de tricher, mais que pensez vous de plaquer votre moto hors-route, si vous vous faite prendre sur la route, vous aller avoir environ 500$ de ticket mais 0 point de perdu car un véhicule hors-route ne requière pas de permis, ça serait la même chose que rouler un 4 roue sur la route, il y a aucune différence entre un bike de trail et un 4 roue selon la loi je suis pas mal sur. Quelqu'un de plus connaissant en loi pourrait-il confirmer ?

Est-ce que la SAAQ va te couvrir en cas d'accident? À date, la meilleur crosse que j'ai entendu est d'enregistrer le bike au nom de quelqu'un d'autres qui a son permi complet.
 
Est-ce que la SAAQ va te couvrir en cas d'accident? À date, la meilleur crosse que j'ai entendu est d'enregistrer le bike au nom de quelqu'un d'autres qui a son permi complet.

Probablement pas, parce que tu paye pas d'assurance sur les plaques VHR ( pour ça que ça coûte 50-60$ par année ). Mais est-ce qu'il vont te couvrir si tu as pas de permis et que tu roules pareil, t'était même pas supposé être là anyway ?
 
tu sera pas couvert par la saaq (indemmité de salaire) mais tu va l'etre pour tes blessures par la ramq comme pour tout activiténon couverte par une autre assurance.

Tu peut perdre des point pareil meme si tu circule avec un véhicule( ou meme a pied).
Traversé une rouge a pied te coute du $$ et des point sur ton permis....et marché sa prend pas de permis ;)
Mais ca se speut que le ticket ne contienne pas de point: Genre avoir rouler sur une voie public un véhicule non autorisé...
mais le ticket de sans permis tu va avoir les point pareil.
 
Went solo yesterday, pass the A25 bridge trying not to get my plate scanned, drove in the far far right... end of season #yolo
 
^^ depending on the bike, it wont catch you anyways - sport bikes dont weigh enough to activate the sensor.
 
Je dois aller porter ma moto chez mon frère pour l'hiver.

J'habite à Rigaud et il est à Candiac. C'est 50 minutes d'autoroute.

À date, je n'ai trouvé personne pour m'accompagner. :/
 
Since I posted this question here I've talked to three different people and all them rode their entire 11 months solo and never got caught. And all of them lived in the city. Someone should make this a poll question. I'd be curious what the percentages of people rode solo and how many ever got caught.

Thanks for all the replies. Have a great end of season.
 
Toujours en selle et solo depuis que mon ami à rangé la sienne. Qui d'autre étire la saison?
 
Back
Top