who here has any experience with the "new" ninja 300r?

delsolxxxsir

Legacy Member
I started in 2005 with a cbr f4, rode for 2 years and started racing. Went on with a gsx-r 1000 2003 and raced both for parts canada. Crashed with a 125r landing flat after overshooting my jump and broke my wrist... had to sell... was devastated. Bought a seadoo and love it! but still miss a bike from time to time...

last year, went to portugal and rode my uncles's 125f... yes... f... max speed I got was 110, going downhill with wind in my back :p

thing is, HAD A BLAST! not sure if it was because I missed riding or just that I like whatever bike I'm on :p

Anyways, my wrist can take a bit more pressure now, was wondering, should I get the NINJA 300R?

anyone? thx :p

p.s. I did so much shit with my 1000 (which was also heavily moded), that I feel like I just don't need all that power anymore.
 
tu dis pu avoir besoin du power du 1000 modifié mais tu va avoir besoin de plus de power que le 300r donc gixxer 750?
 
merci, mais PERSONNE a besoin du power d'un 1000... à part si tu courses... ceux qui ont de l'expérience de track ou qui ont une 300, j'attends vos commentaires. ceux avec peu d'expérience de route, svp, non merci.

Merci!
 
J'ai fait track day et course en gsxr600.
La je course en RS125 et je roule un DRZ400SM sur la rue.
Comme biek de ville et viraillage c'est parfait et je manque jamais de power (meme quand il était stock)...mais rider pour rider...Ohhh Boy que c'est plate!

Le Ninja300 doit etre équivalent avec un soupcon plus de confort..that's it.
 
Bah moi j'aime ca rider en DRZ.. j'aurais pas depasse 120 000km avec sinon lol
Jsuis passe de mon R1 a ca et je ne reviendrais pas en arriere.

Comme je dis toujours au monde, pour faire un move du genre faut vraiment avoir fait un switch mental.
C'est pas le meme monde dutout. Dans mon cas j'apprecie beaucoup plus les beaux paysages contrairement a avant que tout ce que je faisais c'etait me checker pour la police.

Si t'es pret mentalement et que t'as fait un essai routier avant, theoriquement tu devrais aimer a long terme car c'est un bon bike.
 
Bah moi j'aime ca rider en DRZ.. j'aurais pas depasse 120 000km avec sinon lol
Jsuis passe de mon R1 a ca et je ne reviendrais pas en arriere.

Comme je dis toujours au monde, pour faire un move du genre faut vraiment avoir fait un switch mental.
C'est pas le meme monde dutout. Dans mon cas j'apprecie beaucoup plus les beaux paysages contrairement a avant que tout ce que je faisais c'etait me checker pour la police.

Si t'es pret mentalement et que t'as fait un essai routier avant, theoriquement tu devrais aimer a long terme car c'est un bon bike.

voilà! tu résumes bien ce que bien des squids ont pas encore compris... ceux qui ont VRAIMENT fait ce à quoi les 1000 sont fait pour, savent que c'est une passe... Je crois bien que je vais faire le move, j'ai trop eu un fun noir avec le 125f... qui est carrément une chiasse à côté du 300r lol je fais par contre pas trop confiance s'il y a une bonne bourrasque de vent... déjà tu peux le sentir avec du 180... j'imagine pas du 140...

et oui, je me souvient bien de toi maxpat ;) Mr know-it-all :p c chose du passé ;)
 
Serieusement les pneus ca changera pas grand chose pour le vent.
C'est + le poids de la moto qui va jouer et comment elle pogne dans le vent.

Encore la ca devrait pas etre si pire
 
tu serais surpris de ce que la pression des pneus et sa chaleure potentiel en roulant peuvent avoir comme effet sur le grip los de rafales! :p mais c SUR, c evident que le poids et l'aerodynamisme latéral y sont pour quelque chose, ca c'était déjà clair pour moi :p elle n,est pas si légère que ca. le tubing est hyper archaique pareil :p
 
tu perdra jamais la grip de côté a cause du vent.

le poid des roue/pneu peut jouer(force de rotation plus grande qui te maintient debout du au poid)...mais faut tu contrebraque pareil pour compenser

rien a voir avec la grip des pneu vs l'asphalte
 
Dont do it man.. It's fun to fuck around with from time to time but no one wants to be seen on one.. kind of like fucking a fat chick!

My advice.. Get a 500-900cc standard bike!
 
but I had so much fun on the 125f!!! like ridiculous fun :p I know what I'll do on a 600cc+ bike... plus plates are 1/3 price!

I just wanted some background on ppl who actually drove it and can tell me more about it...

522544_10151503215831136_1845763495_n.jpg


you can't quite see it, but I'm super smiling :p oh yeah and was at WOT lol


as for my years in racing, it was mostly frustration, madness, fear and sometimes a smirk...

as for street, it was mostly going 300 everywhere and making sure police was far behind... it's just not what I'm looking for anymore...

racing was way too expensive and the only track I really liked in the circuit was calabogie... which is not exactly next door...
 
Tant qua y etre tes peut etre mieu avec un custom ou touring pas trop pepere. Ca va etre plus confo sur les grosses rides... Je sais pas si cest mon bike mais apres 1h15 dautoroute et plus jai mal partout surtout quand jai ma blonde a larriere.

sent from iFruit
 
Dude, i know the feeling.. I ride on many cbr125-250cc at work as a bike instructor.

Again, it's really fun because of it's light weight n thus easy handling, but long term u'll get fed up fairly quickly just because of your prior motorcycle experience.

If you just need a commuter bike it could be all u need power wise... but any passenger will really slow u down and u'll feel like ur riding a scooter instead of a bike!

I got 5 bikes.. N my favorite commuter bike is my 85 vt500 shadow. Body position is key when it comes to an overall good bike... N there are better more comfier bikes than a small cbr!

If you're desperate to save money on plates, let me just tell u i pay 50$/yr insurance on my shadow.. Saving 300$ on plates might mean u pay more for insurance ;)
 
Yeah I got 1000$ plates but 95$ a year to insure as a second vehicule. So think about it its not that bad.

sent from iFruit
 
I have a ninja250r it was fkn amazing for a week, the i got a 796 which was a blast. Imo a 90hp boke or so is perfect, the 300 i promise will be boring in a week max 2. What is it 32hp?
 
prend au moins une ninja 650 si tu aimes les kawa. avec la 300 tu va trouver qui manque de pep sur les belles routes du nord. j'ai un fz6r puis j'me verrai pas avec un moteur moins puissant.. meme que j'trouve ca pas assez puissant encore.. J'ai 72 whp avec les upgrades
 
My gf has one and she likes it. I tried it myself a couple of times and other than the obvious lack of power compared to my 600 and also the braking ''spongy'' feeling, it's a fun little machine for the price. But like mentioned above, I would at least get a 500cc, you'll get tired of the lack of power very soon.
 
Back
Top