News: Chevy Camaro ZL1

Je trouve ça pas mal ordinaire, n'importe qui peut prendre le moteur de la Corvette ZR1 pis le mettre dans la Camaro. Je trouve qu'il n'y a rien de spécial à ça.
 
ZL1 au depart est un moteur qui en 1969 etais un 454 en alu de 550hp en option sur une camaro hyper depouillé l'option du moteur coutais aussi cher que la camaro elle meme

info sur se moteur

Development of the ZL1 engine moved slowly. The aluminum block required extensive work for street/drag racing use. Cast-iron sleeves were used in the aluminum block, retained with a 1/16-inch groove at the top of the block. The main bearing bulkheads were beefed, and many of the bolt and stud threads throughout the engine were lengthened for greater strength. The forged steel rods were thicker in the caps and the shank base, with bigger 7/16-inch rod bolts. Along with the open chamber design, the heads received bigger exhaust ports than the L88, were round instead of square and boasted bigger 1.88-inch valves. That resulted in exhaust valve lift being increased to .600 and the duration shortened to 359 degrees. The ZL1 was the first Chevrolet production use of the 850-cfm double-pumper Holley carburetor on an open plenum high-rise intake manifold. Chevrolet rated the ZL1 at 430 hp @ 5200 rpm and 450 lb-ft @ 4400 rpm. However, dyno tests of factory ZL1s revealed their output was more in the 550hp range.

Malade!

Ce que semble oublier logik23 c'est que la version Z28 avais 302ci 5.0l...

C'était l'équivalent de la mustang Boss 302, des char de road race

Rien a voir avec le muscle car qu'on a sous les yeux...

C'est un beau coup de marketing

Je trouve ça pas mal ordinaire, n'importe qui peut prendre le moteur de la Corvette ZR1 pis le mettre dans la Camaro. Je trouve qu'il n'y a rien de spécial à ça.


Euh... C'est pas un moteur de ZR-1 pentoute, c'est le moteur LSA de Cadillac :rolleyes:
 
Je trouve ça pas mal ordinaire, n'importe qui peut prendre le moteur de la Corvette ZR1 pis le mettre dans la Camaro. Je trouve qu'il n'y a rien de spécial à ça.

x2.

Visuellement, c'est ordinaire. Surtout le bumper avant, eeerrrk.
 
Euh... C'est pas un moteur de ZR-1 pentoute, c'est le moteur LSA de Cadillac :rolleyes:

Excuse, mais ça change pas grand chose que ce soit celui de la Cadillac ou de la Corvette. GM a fait dans la facilité, rien de spécial (à part plus de HP, mais n'importe quels tuners auraient pû faire pareil)
 
Excuse, mais ça change pas grand chose que ce soit celui de la Cadillac ou de la Corvette. GM a fait dans la facilité, rien de spécial (à part plus de HP, mais n'importe quels tuners auraient pû faire pareil)

Tu pourrais dire la même affaire que toute les char sport sur le marcher presque :dunno:

On rajoute 120 hp et un moteur bulletproof avec encore plus de potentiel et une transmission plus solide pis on chialent encore

Subaru et honda et VW garde la même puissance même si il change de génération 3 fois entre temps

N'importe quoi ;)

Edit:

Suffit de lire la description...

Nouveau moteur S/C, nouvelle transmission, nouvel axle, nouvelle suspension électronique, freins 6 pistons etc
 
ZL1 au depart est un moteur qui en 1969 etais un 454 en alu de 550hp en option sur une camaro hyper depouillé l'option du moteur coutais aussi cher que la camaro elle meme

info sur se moteur

Development of the ZL1 engine moved slowly. The aluminum block required extensive work for street/drag racing use. Cast-iron sleeves were used in the aluminum block, retained with a 1/16-inch groove at the top of the block. The main bearing bulkheads were beefed, and many of the bolt and stud threads throughout the engine were lengthened for greater strength. The forged steel rods were thicker in the caps and the shank base, with bigger 7/16-inch rod bolts. Along with the open chamber design, the heads received bigger exhaust ports than the L88, were round instead of square and boasted bigger 1.88-inch valves. That resulted in exhaust valve lift being increased to .600 and the duration shortened to 359 degrees. The ZL1 was the first Chevrolet production use of the 850-cfm double-pumper Holley carburetor on an open plenum high-rise intake manifold. Chevrolet rated the ZL1 at 430 hp @ 5200 rpm and 450 lb-ft @ 4400 rpm. However, dyno tests of factory ZL1s revealed their output was more in the 550hp range.

Le ZL1 était un 427 CID, pas un 454.
 
^^ agreed.

Why cant American manufacturer design a decent interior? Ford is turning it around slightly but it still looks like shit.
 
^^ agreed.

Why cant American manufacturer design a decent interior? Ford is turning it around slightly but it still looks like shit.

The interior feels pretty cheap when you are sitting in it, but just looking at it in pictures, it looks phenomenal. Remember, this is a retro styled car, they can't make the interior are futuristic, they styled it on the 60's car.
 
The SLP ZL1 sounds more interesting:
Hey, wait a minute. SLP Performance Parts, maker of the Camaro ZL585 we tested a couple of months ago, is already selling a version of the sports coupe wearing the mighty ZL1 badge.

First of all, the biggest and most important difference between the SLP ZL1 and GM’s factory ZL1 is the size of the stable underhood. SLP’s version packs 750 horsepower, thanks to its 427-cubic-inch (or 7-litre) supercharged V8. The 2012 Camaro ZL1 gets, ahem, only 550 horsepower via the 6.2-litre supercharged V8 it shares with the Corvette ZR1 and the Cadillac CTS-v.
 
le fog system du camaro me fais pensé au fog systeme de la cadillac cts v.... avec le V8 supercharged!
 
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