Article: LE THREAD ti-Coune (photo AND -OG- INCLUDED)

Y'en a beaucoup qui pense que l'argent qui tu met sur un char c'est comme les rénos sur une maison, ça lui fait prendre de la valeur ,
malheureusement tout les upgrade que tu met sur un char ca te fera avoir a peine kek piasses de plus qu'un autre équivalent meme année , même km et même condition sans upgrade.
 
https://bringatrailer.com/listing/1998-ferrari-f355-spider-18/

la f355 de Shaquille à vendre

455128-cette-ferrari-f355-spider-conduite-par-shaquille-o-neal-est-a-vendre.jpg


des 4 points '' Ractive '' :laugh: :rofl:


comment ticouner une ferrari !
 

en plus ya du gros drama sur BAT a propos de cette voiture

elle a ete accidentée mais le carfax ne le montre pas. certain usagers BAT ont prouvés l'historique de la voiture et ils ont forcé l'ajout de photos de la voiture accidentee.

"I bought this car new in 6/02/98. I have all paperwork including original buyers order from Ferrari of San Francisco and original sticker. I just took an image of it and supplied it to a mutual friend of the seller. This car was totaled by me on Highway 36 outside Boulder Colorado summer of 98. I was reimbursed in full by American Family Insurance. In fact, the chassis shrunk about an 1-1/2″ so I referred to wreck as the only F355 SWB. About a year later I found out that the an LA body, one that I had an association with though the Ferrari Challenge, reassembled the SWB without a top for Shaq. Regardless, the CARFAX is wrong. If the seller wasn’t aware of this, he certainly is now."
 
manual + gated shifter or die
The F1 gearbox in the F355 was a pretty big deal at the time. 97 or 98 was the first year it was offered. The E36 M3 Evo started offering SMG1 in or around 1996- early 97. F1 355 isn't that bad, still makes the correct noise. Yea the system was much better in the 360 as 360 has electronic throttles vs cable 355. F1 gets lots of trash talk on the internet but it's pretty damn good if you ask me. Yes it can be hard to diagnose or pricey to repair but it's matured well.. Just drive it as intended not to glaze the clutch

Call me crazy but these days I'm warming up to SMG E46 M3s...
 
The F1 gearbox in the F355 was a pretty big deal at the time. 97 or 98 was the first year it was offered. The E36 M3 Evo started offering SMG1 in or around 1996- early 97. F1 355 isn't that bad, still makes the correct noise. Yea the system was much better in the 360 as 360 has electronic throttles vs cable 355. F1 gets lots of trash talk on the internet but it's pretty damn good if you ask me. Yes it can be hard to diagnose or pricey to repair but it's matured well.. Just drive it as intended not to glaze the clutch

Call me crazy but these days I'm warming up to SMG E46 M3s...

Never thought I would hear that from you:p
 
Never thought I would hear that from you:p
I go through phases I also like old technology. There is enough aftermarket options for parts now to keep them going. I BEG people white SMGs not to drive them in automatic mode. If everyone converts to manual the knowledge for SMG dries up
 
Y'en a beaucoup qui pense que l'argent qui tu met sur un char c'est comme les rénos sur une maison, ça lui fait prendre de la valeur ,
malheureusement tout les upgrade que tu met sur un char ca te fera avoir a peine kek piasses de plus qu'un autre équivalent meme année , même km et même condition sans upgrade.
Ou quelques dollars de moins une fois que le trend est passé.
 
I go through phases I also like old technology. There is enough aftermarket options for parts now to keep them going. I BEG people white SMGs not to drive them in automatic mode. If everyone converts to manual the knowledge for SMG dries up

ya that's what usually kills them. well it would be a good thing for you in terms of business
 
Ou quelques dollars de moins une fois que le trend est passé.

J'parle pas des modifs comme la Civic a la Fast And Furious mais plutot si tu met sur ta Corvette ou Mustang un CAI , cam , headers , ligne d'exhaust de performance , Tune , gear de differentiel , mags , etc etc etc , des modifs du genre , jamais tu va va récupérer a moins de vendre séparé.

Mais y'en a toujours qui pense qu'ils on investie et que le char vaut beaucoup plus que l'équivalent sans modifs !
 
J'parle pas des modifs comme la Civic a la Fast And Furious mais plutot si tu met sur ta Corvette ou Mustang un CAI , cam , headers , ligne d'exhaust de performance , Tune , gear de differentiel , mags , etc etc etc , des modifs du genre , jamais tu va va récupérer a moins de vendre séparé.

Mais y'en a toujours qui pense qu'ils on investie et que le char vaut beaucoup plus que l'équivalent sans modifs !
Ce que je dis reste vrai. Tu préférerais acheter une corvette c4 bone stock ou une corvette c4 avec CAI et mags d'une marque qui était hot en 2007? Sur le court terme ça ne nuit pas à la valeur, à long terme stock est toujours plus recherché, à moins d'avoir une voiture préparée par Alpina ou autre préparateur connu.
 
Ce que je dis reste vrai. Tu préférerais acheter une corvette c4 bone stock ou une corvette c4 avec CAI et mags d'une marque qui était hot en 2007?

Avec modifs si Roger pense pas qu'il peut récupérer sont 25 000$ ....
 
Last edited:
Back
Top