Qu'avez-vous fait sur votre BMW aujourd'hui

$830+tx la fenêtre conducteur sur ma Volvo damnnnn

Pas hâte de voir le total installé

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Rien intéressant, je vais faire installer mes pneus d’été sur mes mags.

La M3 a un problème chiant puis c’est intermittent mais ça commence a faire plus souvent.

Il ne part pas pentoute. Supposément, on entend les clic clic. J’avais essayé de booster, san résultat.

Il fini toujours par partir. C’est gossant quand ça part pas.
 
J’ai ramassé une autre M3 hier…

2006 BMW E46 M3 Competition package, 6mt, complètement stock, pas d’accident clean Carfax.

Elle commence à avoir l’air pas pire. Je l’ai lavé et fait fait quelques trucs dessus hier pendant 9heures de temps et une 15e de chaudières d’eau savoneuse… quasiment un barn find!!!

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J’ai ramassé une autre M3 hier…

2006 BMW E46 M3 Competition package, 6mt, complètement stock, pas d’accident clean Carfax.

Elle commence à avoir l’air pas pire. Je l’ai lavé et fait fait quelques trucs dessus hier pendant 9heures de temps et une 15e de chaudières d’eau savoneuse… quasiment un barn find!!!

Wow
Ou l'a tu trouvé ???
 
Sur le Plateau! Elle était pas affichée, le gars me l’a échangé contre ma ZCP Interlagos plus $$$$$ de sa part!

La Interlagos c'était celle SMG ? ou c'est l'autre bleue que tu as ?

Vraiment nice la Imola Red, elle a l'air un peut rough à l'intérieur mais il y a moyen d'arranger ça. C'est pour revendre ou garder ?
 
La Interlagos c'était celle SMG ? ou c'est l'autre bleue que tu as ?

Vraiment nice la Imola Red, elle a l'air un peut rough à l'intérieur mais il y a moyen d'arranger ça. C'est pour revendre ou garder ?

Oui la Interlagos c’était celle SMG. Ma Estoril est 6mt et je la garde.

La Imola va éventuellement être à vendre dans 1-2 mois le temps de la remettre à neuf!
 
I was the in vw-euro section but just noticed there is a "what did you do to your car" post here so i might aswell use it.

I Attached a few pics of my BMW 328ic that I purchased 7hrs from MTL this winter.
It is an Auto but the goal was to eventually manual swap it.
Over the winter i basically did alm the maintenance on it and restored most of the parts that showed signs of age. I also fixed the fully electric convertible top to get it working like new(usually they are always broken).
In the spring I purchased a hardtop in Toronto for it and got a bunch of dents removed before getting the car detailed/ceramic coated.

Drove the car for a month, the auto trans actually shifted/drove very nicely but i could not wait...I picked up all the necessary parts shortly after for a 5speed ZF swap

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Started slowly working on the car since Sunday. Got the driveshaft/exhaust removed and had to fight with a few broken manifold studs.

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Yesterday I got the complete rear end removed and dissassembled the subframe. I will be replacing the bushings since they are toast and will be getting reinforcement plates welded onto the chassis where the subframe mounts(weak spot on e36/46..thankfully my car has no cracks)

You can see the front subframe mount studs came out with the center of the bushings...i will be replacing all the hardware.

I thought of getting the subframe powercoated but i am trying to control my ocd &the budget and probably will just stick with the por15 treatment
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I also received the new/updated detent replacement kit for the zf trans soo I will probably doing that next.


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I was the in vw-euro section but just noticed there is a "what did you do to your car" post here so i might aswell use it.

I Attached a few pics of my BMW 328ic that I purchased 7hrs from MTL this winter.
It is an Auto but the goal was to eventually manual swap it.
Over the winter i basically did alm the maintenance on it and restored most of the parts that showed signs of age. I also fixed the fully electric convertible top to get it working like new(usually they are always broken).
In the spring I purchased a hardtop in Toronto for it and got a bunch of dents removed before getting the car detailed/ceramic coated.

Drove the car for a month, the auto trans actually shifted/drove very nicely but i could not wait...I picked up all the necessary parts shortly after for a 5speed ZF swap

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Elle a l'air super clean !
 
Elle a l'air super clean !
Oui quand même pas pire serieux! Il a quelques petits defaults mais pour un char de 25ans c'est vraiment pas grandchose!



Today at lunchtime I decided to spend 30mins and press out all 5 bushings from the rear subframe. The 2 front ones were completely shot..the rest were actually not that bad!
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I ended up dropping off the subframe to get sandblasted before i repaint it and install new poly bushings

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Last edited:
je me suis commandé des springs pour mon e46xi. un pro kit eibach (lowering springs) de fcp euro et je devrais les recevoir pour la st-jean environ! ca devrait donner une drop de 1 pouce en arrière et 1.2 en avant. je me demande si je vais le remarquer..? :rofl: oh well..
 
je me suis commandé des springs pour mon e46xi. un pro kit eibach (lowering springs) de fcp euro et je devrais les recevoir pour la st-jean environ! ca devrait donner une drop de 1 pouce en arrière et 1.2 en avant. je me demande si je vais le remarquer..? :rofl: oh well..

Oui tu va remarquer que tu commence a avoir des vibration pis chier des cardans en avant a chaque 3 mois. Un E46 xi c'est un char a ne pas baisser.
 
Got the rear subframe back from sandblast on monday(everything was actually much cleaner than i expected prior to getting it blasted) and I put a few coats of enamel paint on it.

Waiting for a big order of parts in order to keep going with the rear end assembly and the manual swap at this point.
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