Reusable Ice Cubes

Carbon_Blue_GT

Well-known member
Does anyone have experience to share regarding reusable Ice Cubes?

There's plastic, soapstone and stainless.

I don't really want to go plastic, unless it's a top product.

So far bought soapstone. It's ok but not impressive. 2 stones isn't really enough to get my drink cool so I kind put the whole package in the drinks. The last sips gets tricky as the stone tend to jump in your face if you are not careful.

Might buy stainless but from what I can read they seem useless, not chilling much and sometimes leaking the gel inside.

Not much information nor serious reviews / comparisons on water cubes replacements.
 
The plastic ones left a taste in the water after a while but worked fine for cola and other drinks. Would not use in good alchool. The stone cubes (4) seem to make a good job and don't alter the taste of good alchool. Don't know what else to add


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
J'ai ça et ça fait la job en masse
41yliKGkGlL._SY300_.jpg
 
J'utilise des soapstone pour mon bourbon et ça se dégrade vrm vite...

J'ai jamais utilisé ceux faite en stainless mais ça me semble être la meilleure option.
 
Le stainless est pas sensé être non conducteur?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
^ j'ai les stainless, yup c juste pour le look, ca ne refroidit pas... et ca devient meme gossant en congnant sur les verres

rien de mieux que les good old ice cubes
 
Nothing will cool down like ice because the ice temperature remains at zero degrees until it's all melted. All this cubes reach positive degrees very fast..
 
Soapstone... if the stone remains cold for a long time, it is for a good reason - it doesn't transfer heat all that well, therefore, it will not chill your drink! :)

I'd go stainless.

I've seen a hack on youtube also - the guy used frozen grapes to chill wine. It doesn't alter taste nor dilute anything. might be worth a look,
 
Last edited:
bon ben c'est encourageant, je trouvais pas ca ben ben efficace les soapstones que j'ai, j'aurai donc probablement une amélioration avec les stainless

Le seul problème avec les soapstone que j'ai c'Est qu'elle se dégrade. Après 2-3 mois elle perde des morceaux, parfois je passe proche des avalés. Peut être que mes soapstone sont de mauvaise qualité? aucune idée.

Quelqu'un peut m'expliquer pq le stainless refroidit pas le drink?
 
Back
Top