Donald John Trump is no longer president: what does it mean for you?

C9p831TXUAAvwuM.jpg:large
 
President Donald Trump told reporters to expect a 20 per cent tariff on softwood lumber going into the U.S. from Canada.

Speaking with members of the U.S. conservative media, he said, “We’re going to be putting a 20 per cent tax on softwood lumber coming in — tariff on softwood coming into the United States from Canada,” according to Charlie Spiering of Breitbart Media.

Trump told reporters, “Canada has treated us very unfairly,” and also threatened a tax on Canada’s dairy industry, according to Trey Yingst of OANN.

U.S. trade secretary Wilbur Ross confirmed the number while speaking with Reuters on Monday evening. He said that the duties would affect $5 billion worth of softwood lumber imports from Canada.

“It’s about 31.5 per cent of the total U.S. market, so it’s a pretty big deal in terms of the Canadian relationship,” he said.

A Commerce Department fact sheet on the pending announcement seen by Reuters shows that West Fraser Mills will pay the highest duties at 24.12 per cent, followed by Canfor Corp. at 20.26 per cent.

Resolute FP Canada Ltd. will pay a 12.82 per cent duty, while Tolko Marketing and Sales and Tolko Industries will pay a 19.50 per cent duty and J.D. Irving Ltd, will pay 3.02 per cent.

All other Canadian producers face a 19.88 per cent duty, according to the document.

http://globalnews.ca/news/3401242/donald-trump-announces-20-per-cent-tariff-on-canadian-softwood-lumber-report/
 
Of course Trump would start on us. Mexico told him to fuck off, China told him to fuck off and the EU told him to fuck off. Basically his American First policy is failing and now he's trying to strong arm Canada. Good thing Trudeau took all those selfies on his last trip..
 

Oh god the giant is waking up... Les esti de sjw communistes hipster ne comprennent pas qu'il y a des centaines de milliers de vétérans des guerres d'Afghanistan et d'Irak avec une vaste expérience de combat aux Usa et qu'ils sont à peu près tous des patriotes en faveux de Trump. C'est certain que dans le cas d'un début de désordre civile opposant la gauche et la droite aux usa ils sortent perdant et pas à peu près.
 
Oh god the giant is waking up... Les esti de sjw communistes hipster ne comprennent pas qu'il y a des centaines de milliers de vétérans des guerres d'Afghanistan et d'Irak avec une vaste expérience de combat aux Usa et qu'ils sont à peu près tous des patriotes en faveux de Trump. C'est certain que dans le cas d'un début de désordre civile opposant la gauche et la droite aux usa ils sortent perdant et pas à peu près.

comment la gauche vont se défendre? Avec leurs sentiments? hahahahahaha
 
Qui mange ma marde. Y me verra pas dans son pays sale tant et aussi longtemps que c'est lui le président. J'espère que plusieurs aurons le même réflexe que moi.
 
Qui mange ma marde. Y me verra pas dans son pays sale tant et aussi longtemps que c'est lui le président. J'espère que plusieurs aurons le même réflexe que moi.

Vas tu quitter le Quebec aussi suite a tous les scandales de corruption impliquant nos elus?

On le savait tous pour Charest mais la c'est en train de quasi-sortir. Je dis quasi parce que les Liberaux ont pas interet a ce que ca sorte sinon ils vont se faire verifier eux aussi pis comme ils ont "rien a se reprocher..." ben ils risquent gros.

Gang de corrompus locaux > Trump selon moi.
 
Gang de corrompus locaux > Trump selon moi.

Je vais attendre de voir combien de job on va perdre et/ou combien tout ça va nous coûter collectivement pour faire invalider ses mesures en court avant de décider ce qui est le pire. Là, c'est 3 domaines qu'il décide de taxer pour faire du protectionnisme, il y en a une tonne d'autres comme ça qui pourrait subir un sort semblable.

D'ici à ce qu'un juge se prononce, on pourrait perdre une trollé de petite/moyenne entreprises.

Pour ce qui est la réponse du fédéral au Canada? Il travaille à trouver d'autres clients, ils vont contester en court, on peut faire quoi d'autres? S'indigner sur Twitter?

http://www.huffingtonpost.ca/2017/04/26/canada-trump-softwood-lumber_n_16265522.html
 
Last edited:
Back
Top