dude 77 000km, cest presque deux fois le tour dla terre.
change tes esti de brake.
2017 dude. OP expects to get 120000km out brake pads. Next level complaining.
FACILE
dude 77 000km, cest presque deux fois le tour dla terre.
change tes esti de brake.
Threads like this surprise me when I read then. 77,000km is totally normal for requirement of brake replacement, in fact coupled with lack of intense use- it compounds the problem. It's a known fact that little use is as bad as excessive use on the wear items of a car.
That being said- brake service as described here- guide pins , anti seize etc will go a long way in keeping your brakes working well. I think its established as well that the Mazda family- Protege5 and mazda 3 are notorious for brake wear issues so it comes as no surprise that you need brakes.
FWIW, you can get really nice parts at really nice prices locally as well- no need to go to rock auto to get the stuff.
In the 13 years of driving and owning cars, I've never had a car that went through brake pads in less than 100,000 km, and I do a lot more highway than I used to. My brother literally changed his after 140,000 km.
But whatever. Next time, if I have a question about automotive maintenance or questioning my wear items, I'll just ask go somewhere else for advice or information. *tu*
no no, you're right. of course some people posted useful advice and it's very appreciated. I just have to filter through the useless arrogant ones.Hmmm well I think I posted some pretty solid advice as did others.
Cars change and so do service intervals. If you want advice and opinions but you are not ready to accept them, well yes maybe virtual gaming forums may have better advice on car related questions.
ah ben ah ben. J'en apprend à tput les jours!
Ça fait 13 ans que je conduit et je n'ai jamais eu une auto avec des freins qui ont durés moins de 100,000 km. Il faut dire que j'étais beaucoup plus dure dessus aussi. Le pire c'est que je n'ai aussi jamais fait d'entretient de freins, et seulement une fois j'ai dù remplacer mes étriers.
Bref, je vais changer ma manière d'entretenir mes freins!
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est-ce que ton auto à le système de stabilité et tes autre auto n'en avait pas ?
ça fait une bonne différence sur l'usure de frein arrière...
Je savais pas que les stabilitrack de ce monde changeaient quelque chose à l'usure . Je vais continuer de mettre ça à Off alors.
Tout ce qui est ESP, et anti patinage ca aide pas l usure. Debarque pas ca juste pour des brakes.
caravan 2008-2012, 25k km et c'était fini raide. 2013+ c'est vachement mieux, rendu a 60k km et c'est toujours #1.
change tes freins pis arrete de chialer.
Je savais pas que les stabilitrack de ce monde changeaient quelque chose à l'usure . Je vais continuer de mettre ça à Off alors.
Je savais pas que les stabilitrack de ce monde changeaient quelque chose à l'usure . Je vais continuer de mettre ça à Off alors.
Le mazda 3 2012 a ma blonde a fait environ 100k km sur son premier set de brakes....
Pour une econobox payée 15000$ on en est totalement satisfait
Prend le bus au pireben un peu, oui. aille si justin pleure pour des immigrants, j'ai ben le droit de pleurer pour $70 de brakes
Sent from my telephone using Tap-a-cock
soit a peu pres la meme espérance de vie que le 2.3L. Tu change de char avant de changer de set de brake.