Québec veut empêcher l’immatriculation de véhicules d’ailleurs qui ne respecteront pas ses normes de 2035

Je pense que la réalité la dedans est que la technologie ne permet pas de répondre a la vrai demande dans ce segment.

Un F-150 Électrique c'est un gros SUV avec une boite. Suspension arriere pas concu pour avoir un gros payload et la batterie qui devient genante quand tu remorque.

Je crois que c'est pour ca qu'il n'y a pas de version work truck réel


Y'a 2 gars sur le page F-150 lightning qui on bolté un kit fifthwheel sur leur lightning

9gk2cc.jpg


y'en a même un qui a trainé 28 000 lbs de mais sur la balance

9gk2nf.jpg


y'a un des deux gars qui dit que ça remorque et ce comporte mieux que son f-350 !
 
My dad has F150 Extended range and loves the instant power towing. We will be filming a cold weather towing range test
 
ya but for what mileage? and how long to recharge it?

I can pull whatever with a vw beetle, c'est pas la question surtout qu'avec la batterie t'as proche de 100% du couple a 0rpm, so hell yeah it can tow, personne s'en doute.
Mais dans la vraie vie?
Monter des cotes dans l'ouest du pays avec un camper de 10 000lbs?
Tirer un trailer de jo-electricien de 12000lbs en hivers a Montreal?

je doute fort que ca dure assez pour pas que ca fasse chier.
 
My dad has F150 Extended range and loves the instant power towing. We will be filming a cold weather towing range test
id be curious to see this, but please tow a trailer with actual weight and wind resistance at 90-100kmh, not a 800lbs jet ski.
in all my towing experience a good monsieur-madame-tout-le-monde payload is in range of 6000-10000lbs and is taller than the truck itself (a 30ft boat, a camper, an enclosed hunting trailer, etc.)
 
id be curious to see this, but please tow a trailer with actual weight and wind resistance at 90-100kmh, not a 800lbs jet ski.
in all my towing experience a good monsieur-madame-tout-le-monde payload is in range of 6000-10000lbs and is taller than the truck itself (a 30ft boat, a camper, an enclosed hunting trailer, etc.)
Open trailer is a medium sized kubota. Peak rate is about 170kw and 10-85% is around 40 mins. F150 L has lousy charge curve. Silverado EV is a beast at that
 
On Jan. 13, the ZEV Council sent out another message to its members: “Due to an unprecedented volume of requests received following the announcement on Friday, January 10th, the iZEV Program funds have now been fully committed.”

So they sold 14000 cars since Friday? BS
 
Last edited:
Y'a 2 gars sur le page F-150 lightning qui on bolté un kit fifthwheel sur leur lightning

9gk2cc.jpg


y'en a même un qui a trainé 28 000 lbs de mais sur la balance

9gk2nf.jpg


y'a un des deux gars qui dit que ça remorque et ce comporte mieux que son f-350 !


La force on est pas inquiet.
28 000lbs de mais avec 40lbs de poids sur la tongue, ca se fait avec un Suzuki Sidekick sur le low...

Le trailer a chevaux c'est assez pesant sur le cul selon comment c'est loader mais a voir comment le truck squat pas il doit pas avoir ben lourd.

Un de mes chums en a un F-150 Lightning (un Platinum) et ca roule plus comme un char que comme un truck.
 
On Jan. 13, the ZEV Council sent out another message to its members: “Due to an unprecedented volume of requests received following the announcement on Friday, January 10th, the iZEV Program funds have now been fully committed.”

So they sold 14000 cars since Friday? BS
Somebody new something...lol
And said register everything NOW !
 
Somebody new something...lol
And said register everything NOW !

Someone posted on FB that lots of dealers including Tesla were not filling the claims immediately after selling the cars and were doing them in batch.

The system was flooded with claims when the announcement was made last Friday, still kind of crazy that 72M$ vanished that quickly.
 
La force on est pas inquiet.
28 000lbs de mais avec 40lbs de poids sur la tongue, ca se fait avec un Suzuki Sidekick sur le low...

Le trailer a chevaux c'est assez pesant sur le cul selon comment c'est loader mais a voir comment le truck squat pas il doit pas avoir ben lourd.

Un de mes chums en a un F-150 Lightning (un Platinum) et ca roule plus comme un char que comme un truck.
y'a 4 chevaux dans le trailer , c'est clair qu'il a des balounes
 
well yes and no, cause that's going to be a direct like a "HEY GOVERNMENT, THANKS FOR THE FREE MONEY FOR THE PAST 8-9 YEARS!!!''

Well it didn't take long as Hyundai and Volkswagen gave the green flag to their dealers to add an additional 5000$ rebate on their EVs to compensate for the iZEV program loss since this morning.

I believe it's just a matter of time before the other are reacting in the exact same way.
 
Well it didn't take long as Hyundai and Volkswagen gave the green flag to their dealers to add an additional 5000$ rebate on their EVs to compensate for the iZEV program loss since this morning.

I believe it's just a matter of time before the other are reacting in the exact same way.
No choice. The price dropping is already happening as predicted.
 
Au state les EV qui sont construit à l extérieur du USA et sont pas éligibles du 7500$ fédéral deviner quoi ??????....le constructeur sont obliger de donner du 0% et des discount de 5-10 000$ de rabais pour stimuler leur vente... c'est une bonne affaire d'éliminer ça les subvention lol
 
Au state les EV qui sont construit à l extérieur du USA et sont pas éligibles du 7500$ fédéral deviner quoi ??????....le constructeur sont obliger de donner du 0% et des discount de 5-10 000$ de rabais pour stimuler leur vente... c'est une bonne affaire d'éliminer ça les subvention lol
EVs are 10% marketshare in USA. 700k units last year. Hyundai just opened their plant as well
 
Back
Top