Road bike thread

c'est des gp5000 moi, un seul flat a date en ~ 1500kms et toujours le meme pneu lol
j'ai un profil plat qui s'est formé, and even though I already have new tires in garage... lazy

D'ailleurs le nouveau handlebar est toujours sur la tablette

comment ca avec le latex tu perds de la pression? SUBARU_WRX toi aussi?

My main concern with tubeless is dealing with it on the move and/or mess with the sealant that ive seen so many times on YouTube/instagram,
I dont really care about weight at my performance level, but comfort is definitely a plus
I don't lose much air actually

Sent from my Pixel 8 Pro using Tapatalk

c'est des gp5000 moi, un seul flat a date en ~ 1500kms et toujours le meme pneu lol
j'ai un profil plat qui s'est formé, and even though I already have new tires in garage... lazy

D'ailleurs le nouveau handlebar est toujours sur la tablette 🤦‍♂️

comment ca avec le latex tu perds de la pression? SUBARU_WRX toi aussi?

My main concern with tubeless is dealing with it on the move and/or mess with the sealant that ive seen so many times on YouTube/instagram,
I dont really care about weight at my performance level, but comfort is definitely a plus
C'est le choix le plus Messy en effet.

Si le confort est encore une problématique, en effet monté tubeless serait un bon choix si tu es en GP5000. Sinon tu as d'autre choix de pneu qui sont plus confo que les GP5000 : Schwalbe Pro one, Vittoria, Challenge.

Ils sont moins durable par exemple.

If I am currently fine (comfort wise) with gp5000 with regular tubes, what will be a step up in comfort without going tubeless, and similar durability? I run 60-70psi
Latex?
TPU?

^ I mean, I technically don't see a problem with that if you're not too heavy of a rider and ride on good/better roads, but for me like with my car I want compliance from the tire and not rattling myself to shit over small things. Also makes a difference if your handlebar is carbon or alum.

Check out the GCN video about tire pressures, you may discover some benefits for your riding as well if you try different set-ups:

25 cest rendu une vielle histoire, c'est rendu minimum 28c

Yes pi même la, l'average c'est du 30 avec les nouvelles roues.

Je suis déjà en train de penser à changer mon cannondale et je veux minimum 32 de place pour pouvoir rouler du 30 confo

En effet ! trop nice le vieux Allez !! C'est tres old school mais très nice !

Tu pourrais surement rentrer du 28 tigh, mais si ça va en 25 tant mieux.
Ça serait dur de faire plus tight! Il y a peut être un milimetre de plus de l'autre côté mais pas 3 de lousse.received_755437570130435.jpeg

Yes pi même la, l'average c'est du 30 avec les nouvelles roues.

Je suis déjà en train de penser à changer mon cannondale et je veux minimum 32 de place pour pouvoir rouler du 30 confo
J'aimerais tellement rouler du 30 mais jai vendu mon disc supersix, jai juste le rim Allez sprint sa fit maaaax 28c fuuu

Je m'enuis des disc brakes

Never had a good experience with tubeless tires
key to good tubless experience is to have a decent tire from a puncture resistance to start with, use good juice only, NO MUCK OFF, it sucks for anything higher pressure than fat bike/mtb.

Stans or Orange Seal the only juice i recommend.

top up juice every puncture once back home and/or every 6 months minimum if no punctures.

RIM TAPE, if you remove a tire, inspect rim tape, if it's damanged, replace, if there is a leak with no flats, IT'S ALWAYS THE RIM TAPE

agree not worth it for road tires, at least in the 28 or less sizes.

J'me suis mis à waxé mes chaines avec le ptit kit Silca (overprice en msrp mais au cost ça vaut la peine).

C'est tellement nice ! J'ai 300km de fait et ma chaine est encore spick and span. Encore plus silencieuse que mon autre bike en 1x !

12 month chain waxer here, converted all my friends, i have a 5$ rice cooker found in a thrift shop, and buy candle and bees wax at CT that i mix 50-50. 15$ total setup, will never go back to oil.

le roadbike c'Est mort pour les gens qui sont pas capable de rouler vite :p
this is not false lol.

but what i mean is, gravel bikes open up the course you can ride exponentially, no more turning back because there is a unexpected construction zone or because your scared of having a flat but wish to explore this new found trail.

Personne est allé voir le grandprixcycliste en FDS?

It was awesome :D
Normalement j'y vais parce qu'on a des spots VIP, mais j'me suis viandé au mois d'août en training de course pi j'me suis cassé la clavicule.. Opération + 8 semaines de convalescence.

La course était vraiment folle cette année !

Back